نظرسنجی رضایت فروشنده برای کمک به تامین کنندگان و فروشندگان در ارزیابی رضایت مشتری خود در رابطه با معاملات تجاری در نظر گرفته شده است. این نظرسنجی با هدف شناسایی نیازهای مشتریان و تعیین عواملی که میتواند به تقویت روابط فروشنده-مشتری کمک کند، طراحی شده است. با این نظرسنجی، فروشندگان میتوانند به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و معاملات بلندمدت را ایجاد نمایند.
امروزه هر سازمانی به فروشندگان نیاز دارد. با این حال، تعداد فروشندگان برای هر شرکت به طور تصاعدی در حال افزایش است و از این رو رقابت فوق العاده ای وجود دارد. برای ماندن در بازار، یک فروشنده باید تحویل به موقع، کیفیت محصولات یا خدمات، قیمت گذاری و غیره را بهتر از رقبای خود در بازار مدیریت کند. نظرسنجی رضایت فروشنده به عنوان یک ابزار اساسی، فرصتی فراهم میکند تا فروشندگان درک دقیقی از نیازها و ترجیحات مشتریان خود پیدا کرده و روابط تجاری خود را بهبود بخشند.
این نظرسنجی میتواند به شناخت مشتریانی که ممکن است خدمات و محصولات شما را به دیگران توصیه کنند کمک کند. همچنین به فروشندگان فرصت شناسایی نقاط قوت و ضعف خود را میدهد تا انتظارات مشتری خود را برآورده کنند و به مشتریان جدید خود بهتر خدمات ارائه دهند.